Hem
Facebook Instagram

Massage. 60 minuter 800kr
Ni får välja mellan
-Medicinsk Aromaterapi /Raindrop Technique / Aromaterapi för  Rygg och nacke .
-Lymfdränagemassage
-Svensk Klassiks Massage .
Medicinsk Aromaterapi - Raindrop Technique - Aromaterapi för rygg och nacke
Regndroppsteknik, regndroppsmassage, regndroppsbehandling eller Raindrop Technique  har många namn. Det är en underbar form av medicinsk aromaterapi som är mycket effektiv mot rygg- och nackproblem, genom kraften i den behandling som man utför med terapeutiska eteriska oljor. Behandlingen är från början framtagen för behandling av skolios och andra ryggbesvär. Men den visade sig snart ha god effekt även på många andra problem. Genom att på rätt sätt massera in eteriska oljor som är virusdödande, antibakteriella och antiinflammatoriska kan man hjälpa kroppen att korrigera förskjutningar i ryggraden. De eteriska oljorna har också en stärkande effekt på immunförsvaret och påverkar dessutom känslocentrum i hjärnan direkt via doftsinnet. Därmed är regndroppsteknik också en mycket välgörande behandlingsform för att avhjälpa oro och stress och åstadkomma känslomässig läkning. Oljorna är ekologiska och varsamt framställda för att bevara läkeväxternas naturligt verksamma beståndsdelar.

Lymfdränagemassage:
är en metod som används vid svullnader i armar och ben eller trötthetssymptom. Lymfmassage stimulerar lymfsystemet att föra ut överskottsvätska på ett effektivt sätt ur kroppen. Behandlingen består av en blandning av strykningar i lymfflödets riktning, muskelmassage, andning och tryck. Lymfsystemet stimuleras att arbeta bättre utan att öka blodcirkulationen. Behandlingen passar alla, men speciellt personer med någon typ av mindre svullnad, smärta, domningar eller trötthetssymptom.

Klassisk Massage :
På en klassisk massage behandlar man spänningar , stress , stelhet , har en avslappande effekt på kroppen , gör spänna muskler mjuka och elastiska .

obs! Vi rekommenderar alltid man ska sitta i en bastu innan man börjar att masserar, detta ger en mycket bättre effekt .
Vid bokning meddela om ni vill basta ! Det finns Infraröd Bastu hos oss.

Facebook Instagram
Copyright©2015 foreverbeautyklinik.se Admin Stureplatsen 1.
 Heden , Göteborg. 41139
(Vid Gamla Ullevi )