Hem

Pris : 360 kr 30 min .
kur av 5 ggr 1700 kr
kur av 10 ggr 3200 kr
  Hydroterapi, eller "vattenterapi", är ett sätt att behandla krämpor genom att använda vatten.
Hydroterapi innebär att man använder sig av vattnets temperatur, som i varmvattenbad och spabad. Hydroterapins fokus är att rena kroppen från gifter som kan orsaka ledsmärtor och inflammationer. Det är också effektivt vid kroniska sjukdomar som reumatoid, artrit och osteoartrit.

Hydroterapi används för att dämpa känslighet mot smärta, stärka blodcirkulationen, öka produktionen av stresshormoner samt stimulera immunförsvaret.

Hydroterapi vid ryggsmärta

Hydroterapi har visat sig ha både kort- och långvariga effekter hos patienter med ryggsmärtor.
Den visar sig vara effektiv för att lindra oroskänslor och har en stresslindrande effekt.
Efter några behandlingar så märker man stora förändringar, ryggen blir mer rörlig och smärtan minskar i både intensitet och varaktighet. Man kan även minska mängden antiinflammatoriska preparat och smärtstillande medicin.

Hydroterapi för behandling av artrit
Lederna har en tendens att svullna och stelna med åldern. Att behandla artrit med värme rekommenderas, därför är hydroterapi är en bra behandlingsform.
Patienter med osteoartrit får ofta bättre resultat genom varm och fuktig behandling än med torra behandlingar.
Att skifta mellan kalla och varma bad är ett bra sätt att behandla händer och fötter. Detta skiftande mellan kallt och varm utvidgar blodkärlen, vilket i sin tur är förbättrar blodcirkulationen. Värmen löser upp spänningar i muskler, har en lugnande effekt och lindrar smärta.

Hydroterapins fördelar för diabetiker
Hydroterapi har visat positiva effekter hos diabetiker. I en undersökning lät man patienter med typ 2- diabetes att bada i ett spa i en halvtimme om dagen, sex dagar i veckan. Många  av resultaten visade sig väldigt positiva, då patienterna gick ned i vikt, visade uppenbara glukosminskningar och inte behövde lika stora doser insulin.
Facebook Instagram
Copyright©2015 foreverbeautyklinik.se Admin Stureplatsen 1.
 Heden , Göteborg. 41139
(Vid Gamla Ullevi )